УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 5 грудня 2024 року «Щодо протидії загрозам національній безпеці України у сфері охорони здоров’я в особливий період»Відповідно до статті 107 Конституції України постановляю:
1. Увести в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 5 грудня 2024 року «Щодо протидії загрозам національній безпеці України у сфері охорони здоров’я в особливий період» (додається).
2. Контроль за виконанням рішення Ради національної безпеки і оборони України, введеного в дію цим Указом, покласти на Секретаря Ради національної безпеки і оборони України.
3. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ
Введено в дію
Указом Президента України
від 5 грудня 2024 року № 817/2024
РІШЕННЯ
Ради національної безпеки і оборони України
від 5 грудня 2024 року
Щодо протидії загрозам національній безпеці України у сфері охорони здоров’я в особливий період
За результатами розгляду стану системи охорони здоров’я цивільного населення та організації медичного забезпечення військовослужбовців сил оборони, ураховуючи необхідність забезпечення надання якісної і своєчасної медичної / реабілітаційної допомоги військовослужбовцям сил оборони зі збереженням доступності та функціональності якісної і своєчасної медичної / реабілітаційної допомоги для всіх громадян України, Рада національної безпеки і оборони України вирішила:
1. Кабінету Міністрів України:
1) прийняти в місячний строк рішення щодо додаткового нормативно-правового врегулювання встановлення на період дії воєнного стану заборони на призначення осіб з медичною освітою на посади військової служби, що безпосередньо не пов’язані з медичною практикою (службою), крім випадків, коли це призначення відбувається за власним бажанням такої особи;
2) опрацювати в місячний строк питання стосовно доцільності перегляду умов та механізму бронювання під час дії воєнного стану військовозобов’язаних медичних працівників, фахівців з реабілітації та інших працівників сфери охорони здоров’я, які працюють за основним місцем роботи в закладах охорони здоров’я державної та комунальної форм власності, що мають статус неприбуткових і є надавачами медичних послуг за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення, зокрема щодо:
зняття обмежень щодо кількості (у відсотках) військовозобов’язаних працівників закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності, закладів громадського здоров’я, установ, що здійснюють діяльність із судово-медичної та судово-психіатричної експертиз, центрів крові, для яких робота у відповідних закладах є основним місцем роботи, незалежно від військово-облікової спеціальності;
встановлення обов’язку для обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій погоджувати з відповідними центральними органами виконавчої влади критерії, за якими обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в особливий період здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки і забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань в особливий період;
3) ужити вичерпних заходів для забезпечення виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 серпня 2023 року «Про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», уведеного в дію Указом Президента України від 12 вересня 2023 року № 576/2023, в частині забезпечення цифровізації процесів системи здійснення медичних оглядів, у тому числі допризовників, призовників та військовозобов’язаних, військово-лікарськими комісіями в Збройних Силах України, насамперед позаштатними постійно діючими військово-лікарськими комісіями територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки;
4) опрацювати в місячний строк питання щодо доцільності додаткового нормативно-правового врегулювання організації і надання реабілітаційної допомоги військовослужбовцям сил оборони у військово-медичних закладах військових формувань, зокрема в частині:
правових, організаційних та інших засад реабілітаційної допомоги;
надання реабілітаційної допомоги в гострому, післягострому і довготривалому реабілітаційних періодах у стаціонарних та амбулаторних умовах;
включення до реабілітаційних заходів медикаментозного лікування, фізичної терапії, ерготерапії, терапії мови і мовлення, забезпечення протезуванням, ортезуванням, технічними та іншими засобами реабілітації, медичними виробами (виробами медичного призначення) на підставі висновку мультидисциплінарної реабілітаційної команди незалежно від встановлення інвалідності;
5) ужити вичерпних заходів з метою реєстрації в місячний строк в Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я всіх закладів охорони здоров’я відомчого підпорядкування та забезпечення їх роботи з електронною системою охорони здоров’я;
6) активізувати впровадження медичної інформаційної системи у військово-медичних закладах військових формувань та військових частинах;
7) забезпечити обов’язковий електронний облік поранених / травмованих / хворих військовослужбовців сил оборони та електронне ведення медичної документації у військово-медичних закладах військових формувань;
8) ужити заходів із впровадження електронних направлень військовослужбовців сил оборони до цивільних медичних закладів для отримання ними медичної та/або реабілітаційної допомоги;
9) опрацювати в місячний строк питання щодо запровадження та реалізації додаткових заходів кібергігієни в процесі функціонування електронної системи охорони здоров’я та її компонентів з метою забезпечення захисту відповідної інформації, у тому числі персональних даних пацієнтів, від несанкціонованого доступу, знищення, модифікації;
10) урегулювати у тримісячний строк на нормативно-правовому рівні питання впровадження електронного інформування військових частин в режимі реального часу про термін перебування і заклад, у якому військовослужбовці проходять лікування, через механізм електронних листків непрацездатності;
11) ужити у тримісячний строк додаткових заходів для комплексного вирішення питань щодо організації заготівлі, тестування, переробки, зберігання, розподілу, транспортування та реалізації донорської крові і компонентів крові, функціонування системи крові.
2. Міністерству охорони здоров’я України за участю Національної академії медичних наук України вжити у тримісячний строк заходів щодо удосконалення механізмів розподілу видатків державного бюджету на проведення науковими установами пріоритетних наукових досліджень (науково-технічних (експериментальних) розробок), пов’язаних із потребами розвитку охорони здоров’я в особливий період, концентрації фінансових ресурсів на проведенні тих наукових досліджень (науково-технічних (експериментальних) розробок), результати яких матимуть швидке практичне впровадження, з метою забезпечення раціонального та ефективного витрачання коштів державного бюджету.
3. Міністерству освіти і науки України забезпечити в місячний строк внесення змін до освітніх програм підготовки здобувачів фахової передвищої освіти за спеціальностями галузі знань 22 «Охорона здоров’я» в частині збільшення кількості годин на вивчення питань військово-медичної підготовки та медицини надзвичайних ситуацій.
4. Міністерству внутрішніх справ України, Службі безпеки України, Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України вживати превентивно заходів, спрямованих на запобігання вчиненню правопорушень і викриття правопорушень у сфері службової діяльності, пов’язаної з функціонуванням електронної системи охорони здоров’я.
Секретар Ради національної безпеки і оборони України О.ЛИТВИНЕНКО