В Україні стартує інформаційно-освітня кампанія з підвищення рівня кібергігієни громадян
Представництво Фонду цивільних досліджень та розвитку США в Україні (CRDF Global в Україні) за підтримки Державного департаменту США спільно з Національним координаційним центром кібербезпеки при РНБО України та Міністерством освіти і науки України, Всеукраїнською школою онлайн, Освіторією та Києвом Цифровим розпочинають всеукраїнську інформаційно-освітню кампанію з особистої кібербезпеки.
Головна мета — підвищити загальний рівень обізнаності про загрози, що існують онлайн, та навчити українців основам кібергігієни.
«Ми працюємо над розвитком і підвищенням рівня кібербезпеки вже понад 5 років і реалізуємо низку проєктів з українськими партнерами. Важливо розуміти, що кібербезпека — це не нішева тема для профі. Це актуальне питання для кожної людини, що має доступ до Інтернету. Тож ми спрямовуємо зусилля на поширення основ кібергігієни серед українців, незалежно від їхнього віку, статі чи потреб, які вони закривають онлайн», — говорить Регіональний директор CRDF Global Михайло Верич.
«Кібербезпека є важливою складовою національної безпеки України й колективної безпеки цивілізованого світу. І дбати про кібербезпеку має кожен громадянин, незалежно від соціального статусу чи вікової категорії, оскільки це безпосередньо впливає не лише на особисту безпеку, а й на безпеку в країні в цілому. Тому для підвищення обізнаності, інформування людей про потенційні кіберзагрози та надання їм необхідних навичок для ефективного зменшення ризиків, ми розпочинаємо цю інформаційну кампанію з кібергігієни», – зазначив заступник секретаря РНБО України Сергій Демедюк.
“Кібербезпека – особливо актуальна тема під час повномасштабної війни. І дуже важливо приділяти їй увагу в школах. Ми бачимо, що чимало підлітків усе ще споживають багато контенту російських блогерів і вони менш захищені від шахрайств та маніпуляцій в інтернеті. Тож дуже доречно вводити цю тему в уроки, і її вивчають у межах інформатичної і громадянської та історичній освітніх галузей. І потрібно, щоб про важливість кібербезпеки говорили не тільки в школах, а і вдома чи в медіа”, – підкреслив заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків.
Вплив кампанії спрямовується на кілька вікових груп:
- одними з найвразливіших є підлітки (11-17 років) — вони користуються всіма технологіями значно впевненіше за більшість дорослих, але мають менше життєвого досвіду і критичного мислення, через що легше потрапляють на гачки шахраїв;
- дорослі (18-59 років) користуються технологічними новинками більш вибірково, але не вважають себе цікавими для кіберзлочинців, а тому продовжують нехтувати правилами безпеки;
- люди похилого віку (60+), адже з початком повномасштабного вторгнення вони все більше користуються онлайн-інструментами для отримання новин і звʼязку з рідними, а значить – також потребують підтримки і пояснення правил кібергігієни.
Матеріали кампанії фокусуються на простих і зрозумілих правилах кібербезпеки, яких люди часто не дотримуються у побуті: регулярна зміна паролів, перевірка посилань, за якими. переходять користувачі, перевірка надійності мережі Wi-Fi, до якої підключаються ґаджети. Основні принципи кібергігієни разом з інтерактивною грою для перевірки знань доступні для ознайомлення на сторінці.
Це вже друга хвиля кампанії з покращення кіберграмотності українців: перша успішно пройшла з вересня 2022 до вересня 2023 року. Щоб забезпечити тривалий і стійкий вплив, кампанія продовжується та постійно вдосконалюється, адаптуючись до нових загроз та залучаючи нових користувачів мережі для створення безпечного онлайн-простору в Україні.
Всеукраїнська інформаційно-освітня кампанія з підвищення рівня обізнаності населення України щодо кіберзагроз та основних правил кібергігієни реалізується Представництвом Фонду цивільних досліджень та розвитку США в Україні за підтримки Державного департаменту США та за сприяння Національного координаційного центру кібербезпеки при РНБО України та МОН України, а також за інформаційної підтримки «Всеукраїнської школи онлайн», ГС «Освіторія» та Київ Цифровий.